Ove nedjelje kako i naziv posta kaže vraćamo se unazad u vremenu, pošto ne posjedujemo vremenski stroj ideja je kako ćemo se vratiti kroz vrijeme putem filma, glazbe i filmske glazbe.
The Warriors su jedan od mojih omiljenijih filmova pa sam se odlučio napraviti flashback u
davnu 1979. godinu. Ovo remek djelo Waltera Hilla je nastalo
adaptacijom istoimene novele Sol Yurick-a iz 1965. godine, tematika i radnja filma
je pretpostavljam svima poznata, no ukratko ću navesti kako se radnja odvija na
ulicama New Yorka u virtualnoj budućnosti.
U toj budućnosti (kao i u kasnim
sedamdesetim godinama prošlog stoljeća kada je nastao film) New York baš i nije
mjesto za ugodnu noćnu šetnju, i to iz razloga što bande vladaju gradom,
policija je korumpirana a gotovo svaki kvart pa i ulica ima svoju lokalnu
družinu koja želi ukrstiti šake sa svakim tko remeti prirodnu ravnotežu
njihovog domaćeg teritorija. U središtu pozornosti filma je banda The Warriors
sa Coney Islanda koja dolazi na konferenciju bandi u Bronx gdje stvari krenu
loše po njih, bivaju optuženi za ubojstvo Cyrusa, vođe bandi koji poziva sve
bande na jedinstvo.
The Warriors se
pokušavaju probiti do svoje rodne grude i dostići sigurnost koju im
Coney Island pruža, pa slijede najupečatljiviji dijelovi ovog filma koji se
sastoje od thrillerski napetih tzv. "the chase" scena kojima dominira
filmska glazba koju je komponirao Barry de Vorzon, no o glazbenoj podlozi filma
tzv. soundtrack-u ću kasnije.
Put je dalek (oko 30-tak kilometara) i ono što im
pogoršava šanse za povratak je činjenica da The Warriorse traži čitava vojska
bandi New Yorka i žele s njima malo popričati o prolaznosti života kao što to čine
članovi bande sa članovima protivničkih bandi. Ne želim sada prepričavati
sadržaj filma nego želim osvijetliti sam background filma: bande, nasilje i svi
problemi vezani uz takav problematičan način života. Sam film je prikazao
svijet u kojem su podzemna željeznica i grafiti ikone, a banda kao grupa nije
samo način na koji se pojedinac poistovjećuje sa grupom pa lakše funkcionira
nego i čisti način preživljanja mladeži iz siromašnih dijelova New Yorka.
Film je kritika svrstala među 25
najkontroverznih filmova svih vremena djelomično zbog apokaliptičnog prikaza
velikog grada u kojem vladaju bande koje su ne samo u sukobu sa policijom nego
imaju dovoljno moći da preuzmu čitav grad. Walter Hillova fikcija nije ostala
nekritizirana od strane američkih paranoičnih puritanaca koji izvode zaključke
kako je film nasilan te kako truje mladež. Puritanci svoje argumente izvode
samim pogledom na plakat filma na kojem neki članovi bande nose nepropusne
prsluke, neki arapske turbane, neki pak imaju bejzbol palice u rukama a ne vraćaju
se sa sportskih aktivnosti. Kritičari smatraju da se radi o isječku iz noćne
more koja ugrožava čitav sustav na kojem je izgrađena S.A.D. Istina je da je u prvom tjednu prikazivanja u
S.A.D.-u bilo nasilja povezanog uz prikazivanje filma, prijavljena su tri
ubojstva i vandalističko ponašanje, što je dovelo i do toga da neki vlasnici
kino dvorana nisu željeli prikazivati film. Komercijalno gledajući film je
doživio blagi uspjeh, te je nadmašio svoj buđet od 6 milijuna dolara, u šestom
tjednu prikazivanja zarada je dosegla do 16 milijuna dolara.
Što se samog filmskog
soundtracka tiče, on je za klasu lošiji od filma ukoliko se preslušava nevezano
uz film, dok u samom filmu funkcionira odlično.
Najbolji trenutci soundtracka su uradci
Barry-ja de Vorzona "Theme from The Warriors", "The Fight
" i "Baseball Furies Chase" koje stilski mogu definirati pod
instrumentale sa rock gitarskim rifovima, dionicama funk orgulja i disco ritmom
i u to vrijeme futurističkim efektima te po mojem mišljenju odlično definiraju čitavu
atmosferu i dinamiku filma te se također dobro osjeća dašak vremena u kojem je
nastao film. Tema "Theme from The Warriors" je najupečljativiji dio
soundtracka dok su ostale nastale metodom "varijacije na temu".
Nema komentara:
Objavi komentar