nedjelja, 11. listopada 2015.

Throwback Sunday: The Warriors (1979)


Ove nedjelje kako i naziv posta kaže vraćamo se unazad u vremenu, pošto ne posjedujemo vremenski stroj ideja je kako ćemo se vratiti kroz vrijeme putem filma, glazbe i filmske glazbe. 
The Warriors su jedan od mojih omiljenijih filmova pa sam se odlučio napraviti flashback u davnu 1979. godinu. Ovo remek djelo Waltera Hilla je nastalo adaptacijom istoimene novele Sol Yurick-a iz 1965. godine, tematika i radnja filma je pretpostavljam svima poznata, no ukratko ću navesti kako se radnja odvija na ulicama New Yorka u virtualnoj budućnosti. 
U toj budućnosti (kao i u kasnim sedamdesetim godinama prošlog stoljeća kada je nastao film) New York baš i nije mjesto za ugodnu noćnu šetnju, i to iz razloga što bande vladaju gradom, policija je korumpirana a gotovo svaki kvart pa i ulica ima svoju lokalnu družinu koja želi ukrstiti šake sa svakim tko remeti prirodnu ravnotežu njihovog domaćeg teritorija. U središtu pozornosti filma je banda The Warriors sa Coney Islanda koja dolazi na konferenciju bandi u Bronx gdje stvari krenu loše po njih, bivaju optuženi za ubojstvo Cyrusa, vođe bandi koji poziva sve bande na jedinstvo. 
The Warriors se  pokušavaju probiti do svoje rodne grude i dostići sigurnost koju im Coney Island pruža, pa slijede najupečatljiviji dijelovi ovog filma koji se sastoje od thrillerski napetih tzv. "the chase" scena kojima dominira filmska glazba koju je komponirao Barry de Vorzon, no o glazbenoj podlozi filma tzv. soundtrack-u ću kasnije. 
Put je dalek (oko 30-tak kilometara) i ono što im pogoršava šanse za povratak je činjenica da The Warriorse traži čitava vojska bandi New Yorka i žele s njima malo popričati o prolaznosti života kao što to čine članovi bande sa članovima protivničkih bandi. Ne želim sada prepričavati sadržaj filma nego želim osvijetliti sam background filma: bande, nasilje i svi problemi vezani uz takav problematičan način života. Sam film je prikazao svijet u kojem su podzemna željeznica i grafiti ikone, a banda kao grupa nije samo način na koji se pojedinac poistovjećuje sa grupom pa lakše funkcionira nego i čisti način preživljanja  mladeži iz siromašnih dijelova New Yorka.

      

Film je kritika svrstala među 25 najkontroverznih filmova svih vremena djelomično zbog apokaliptičnog prikaza velikog grada u kojem vladaju bande koje su ne samo u sukobu sa policijom nego imaju dovoljno moći da preuzmu čitav grad. Walter Hillova fikcija nije ostala nekritizirana od strane američkih paranoičnih puritanaca koji izvode zaključke kako je film nasilan te kako truje mladež. Puritanci svoje argumente izvode samim pogledom na plakat filma na kojem neki članovi bande nose nepropusne prsluke, neki arapske turbane, neki pak imaju bejzbol palice u rukama a ne vraćaju se sa sportskih aktivnosti. Kritičari smatraju da se radi o isječku iz noćne more koja ugrožava čitav sustav na kojem je izgrađena S.A.D.  Istina je da je u prvom tjednu prikazivanja u S.A.D.-u bilo nasilja povezanog uz prikazivanje filma, prijavljena su tri ubojstva i vandalističko ponašanje, što je dovelo i do toga da neki vlasnici kino dvorana nisu željeli prikazivati film. Komercijalno gledajući film je doživio blagi uspjeh, te je nadmašio svoj buđet od 6 milijuna dolara, u šestom tjednu prikazivanja zarada je dosegla do 16 milijuna dolara.

Što se samog filmskog soundtracka tiče, on je za klasu lošiji od filma ukoliko se preslušava nevezano uz film,  dok u samom filmu funkcionira odlično. Najbolji trenutci soundtracka su uradci  Barry-ja de Vorzona "Theme from The Warriors", "The Fight " i "Baseball Furies Chase" koje stilski mogu definirati pod instrumentale sa rock gitarskim rifovima, dionicama funk orgulja i disco ritmom i u to vrijeme futurističkim efektima te po mojem mišljenju odlično definiraju čitavu atmosferu i dinamiku filma te se također dobro osjeća dašak vremena u kojem je nastao film. Tema "Theme from The Warriors" je najupečljativiji dio soundtracka dok su ostale nastale metodom "varijacije na temu". 




Nema komentara:

Objavi komentar