Nakon nedavnog
neuspješnog pokušaja sa serijom The Vinyl, TV kuća HBO ponovno oživljava
nostalgiju za prošlim vremenima koja su često daleko od idiličnih, ali su
definitivno oblikovala sadašnjost u kojoj živimo.
Uspješno smo se
vratili u 1980-te, a za to nije zaslužan tv program koji je baziran na reprizama
akcijskog opusa Buda Spencera, već putem glazbe iz toga razdoblja koja je u
zadnje vrijeme ponovno popularna na radio postajama, u klubovima i na TV-u.
Scenaristi David
Simon i George Pelecanos, koji su prethodno uspješno surađivali na seriji Žica
(The Wire), producirane od strane HBO-a u vremenskom razdoblju od 2002.
do 2008. godine, vraćaju nas sa serijom Kronike Times Squerea (The Deuce) u New
York 1970-ih godina.
Uz ovu TV seriju,
kao učinkovito sredstvo kojim možemo probuditi nostalgiju za prošlim vremenima
preporučio bih TV program VH1 Classic, kojim putujemo kroz vrijeme u svijetu
popularne glazbe i možemo užìvati u glazbi koja je stvarana u vremenskom
razdoblju od 1970-ih do 2000-ih godina. Nostalgičari će brzo istaknuti
zaključak s kojim se i ja slažem: svijet glazbe bio bi ljepši bez
neartikulirane EDM glazbe, jednodnevnih pop hitova i jeftinog blink-blink
mentaliteta novog rapa...
Uspoređujući ovu
seriju sa, na prvi pogled sličnim TV serijama ili projektima, uz Kronike
bih spomenuo, po mojem mišljenju slabije pokušaje TV kuće HBO pod naslovom The
Vinyl, te pretenciozan Netflixov projekt The Get Down.
Serija The Vinyl
prikazuje glamurozni stil života newyorkškog Rock & Roll glazbenog
producenta, čija radnja je smještena u 1970-te godine, a koja je meni
osobno bila teško gledljiva te sam uz velike napore pogledao nekoliko epizoda i
odustao, dok je serija The Get Down na pretenciozan prikazuje korijene hip hop kulture u New
Yorku kroz priču o odrastanju tinejdžera u Južnom Bronxu na toliko loš i teatralan način da sam
odustao nakon što sam pogledao pilot epizodu. Jednostavno nije bilo kemije koja bi zadržala moju pažnju niti je proradila solidarnost kako bih dao drugu šansu ovoj seriji. Ono što je zajedničko u oba
projekta je prikazivanje Velike Jabuke, kako često tepamo gradu New Yorku, za vrijeme
razvoja glazbenih stilova koji su danas dio popularne kulture, no o uspješnosti
i feedbacku od strane publike i kritike govori činjenica da oba projekta
ne ulaze u svoju drugu sezonu i smatraju se promašajem, za što po mojem
mišljenju nije kriv odabir teme, nego način na koji je tema razrađena.
U središtu priče
Kronike Times Squerea nalaze se blizanci Vincent i Frankie Martino, koje je
odlično odigrao glumac James Franco nakon što je po mojem mišljenju prethodno
odigrao solidnu rolu u mini-seriji TV kuće Hulu 11.22.63 koja je kreirana
prema SF-triler noveli Stephena Kinga. Na početku serije Vincent zarađuje za život radeći u 2 lokala, a kako se priča razvija prihvaća posao voditelja bara
čiji su vlasnici visoko rangirani članovi newyorkškog ogranka talijanske mafije
povezani sa braćom Gambino. Za razliku od njega Frankie se prepustio životnom stilu koji uključuje
kockanje, igranje pokera, klađenje, i nerijetko je tražen od strane lokalnih kamatara
zbog neredovitog vraćanja zajmova. Njihova životna priča zakomplicirala se u trenutku kada Vincentu njegovi poslodavci ponude vođenje tzv. salona za masažu
u kojem bi se nudile seksualne uloge. Vincent je u kompleksnoj situaciji iz
razloga što braća Gambino ne prihvaćaju kada im netko kaže ne, radi se o
začaranom krugu iz kojeg se najčešće izlazi sa višestrukim prijelomima
ekstremiteta u boljem slučaju ili plivajući u rijeci Hudson sa betonskim
cipelama na stopalima u lošijoj varijanti. Vincent se u početku zahvaljuje na
ponudi, no nakon razgovora sa sestrinim mužem, koji zbog zdravstvenog stanja
nije više u mogućnosti naporno raditi na gradilištu predomišlja se i
preuzima novi posao.
Treći ključni lik
je prostitutka Candy, koju igra glumica Maggie Gyllenhaal. U njezinoj priči,kao u dokumentarnom filmu realno nam je prikazan svijet prostitucije u kojem
živi Candy, inače majka dječaka za kojeg se brine baka. U ovom
segmentu plastično nam je prikazan ulični život preko mreže svodnika i
prostitutki, ponekad brutalan svijet u kojem nasilni svodnici vrše pritisak na
svoje prostitutke, svijet u kojem postoje zlatna ulična pravila preživljavanja
koja Candy krši jer djeluje samostalno bez zaštite svodnika što dodatno
ugrožava njezinu sigurnost. Jedan od detalja u kojem se oslikava taj svijet je
razgovor između dvojice svodnika kada dogovaraju prodaju mlade prostitutke jer jedan od
njih misli da je djevojka premlada za posao pa će ju prepustiti drugome za
razumnu svotu, uz pojašnjenje kako rade trade kao što se trade-aju košarkaški
igrači u NBA Ligi.
U seriji Kronike
Times Squerea sa glazbenog aspekta naglasak je stavljen na popularnu i crnu
funk glazbu iz razdoblja u kojem se odvija ova TV serija. Ta glazba definitivno
služi kao podloga u scenama kada izlazi iz juke-boxova u zadimljenim lokalima ili
kada ju čujemo iz jurećih automobila na prometnim ulicama Velike Jabuke. Serija
je snimana kao filmska verzija 1971. godine koja je snimljena iste godine, a ne kao verzija
1971. godine snimljena 2017. godine, što su htjeli postići članovi ekipe sa
snimanja i u čemu su po mojem mišljenju i uspjeli.
Za kraj ove objave od glazbe sam odabrao naslovnu temu Curtisa Mayfielda pod nazivom "(Don't Worry) If
There's a Hell Below, We're All Going to Go" i Booker T. & The M.G's sa pjesmom
"Melting Pot".
Podaci koji zaslužuju da se spomenu:
-Vanja Černjul član Hrvatske udruge snimatelja direktor je fotografije ove odlične serije.
-američki rapper Method Man postio je kosu, nabavio ljubičasto odijelo i obogatio je svoju glumačku karijeru kao jedan od svodnika.
Nema komentara:
Objavi komentar